Stage week 4

8 maart 2020 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Hoi hoi !

Leuk dat je weer mijn nieuwe blog leest. Er is deze week veel gebeurt, dus lees vlug verder.

Maandag & dinsdag:
Deze dagen had ik een avonddienst op stage. De handelingen die ik heb mogen uitvoeren waren de controles doen, medicatie aanreiken, subcutaan injecteren, infuuszakken mogen aansluiten op het infuus, bloedsuiker prikken, insuline mogen zetten en een cliënt mogen helpen met vernevelen.
Bijzonderheden: Maandag hebben we Spaanse les gehad.  Shenna was dinsdag ziek, dus heb ik in overleg met Michelle en mijn ouders er voor gekozen om toch naar stage te gaan. Als je alleen op stage bent nemen ze je overal sneller mee naar toe, omdat je in je eentje bent en de kamers dan niet zo vol staan. Dit vond ik voor een keer best fijn. Ik heb dus mee mogen kijken bij een cliënt waar zijn been wond werd verzorgd, ik heb mee mogen kijken bij het inbrengen van een infuus en heb meer uitleg gekregen over alle medicatie die ze geven en hoe ze alles klaarzetten en maken. Verder heb ik nog tijdens de controles een gesprek gehad met een cliënt in het Spaans. Dit vond ik erg leuk, wat het was voor het eerst dat ik een cliënt een beetje kon verstaan en dat ik mezelf ook nog verstaanbaar kon maken.

Woensdag:
Shenna was weer beter vandaag dus zijn we samen een ochtenddienst gaan draaien. Tijdens de ochtenddienst werden we gebeld door Michelle. Michelle vertelde ons dat we voorlopig moeten stoppen met stage. Dit komt doordat het ziekenhuis een brief heeft gekregen dat alle studenten voorlopig  moeten stoppen vanwege het coronavirus. Ze willen ons hierbij in bescherming houden dat wij het hier niet oplopen. Na dit te horen te kregen te hebben en wat vragen gesteld te hebben, hebben wij dit tegen onze collega’s verteld dat we terwijl de dienst nog lange niet was afgelopen moesten gaan vanwege onze veiligheid en dat we voorlopig nog niet terug komen. Dit begrepen ze en hoopten dat we nog wel terug zouden komen. Dus na dit vervelende bericht te horen gekregen te hebben, hadden we Angelique en Jade gebeld. Omdat we allebei nog best veel vragen hadden zijn Shenna en ik naar hun toe gegaan. Bij hun hebben we onze mentor van school nog gesproken en hebben we wat vragen kunnen laten beantwoorden. Hoe het verder moet, weten wij ook nog niet. Er werkt tegen ons verteld dat we ons nergens druk over moesten maken en dat het allemaal geregeld werd. Na wat belletjes zijn we maar onze “vakantie” gaan inluiden met een drankje om 12 uur ‘s middags. Hierna zijn Shenna en ik nog even naar huis gegaan, hebben we andere kleding aangedaan en zijn we naar het strand gegaan met Jade en Angelique om hier cocktails te gaan drinken. We hebben er nog een gezellige avond van gemaakt.

Donderdag:
Vandaag zijn we een dagje naar San Fernando geweest met Jade en Angelique. We begonnen met een brunch bij ons thuis. Hierna zijn we met de bus naar San Fernando gegaan. Hier hebben we even rond gekeken en zijn we weesten shoppen.

Vrijdag & zaterdag:
We hebben vrijdag Spaanse les gehad. Verder zijn we deze dagen met ons Nederlands groepje bij een van ons een drankje weesten doen en zijn we daarna opstap geweest. Opstap is hier wel heel anders dan in Nederland, maar we hebben het wel echt super leuk.

Zondag:
Vandaag hebben we een rustige dag. Jade en Angelique zijn vandaag bij ons komen brunchen en zijn hier de hele middag geweest om te chillen. Hebben nog samen avond gegeten en zijn toen naar huis gegaan. Wij zitten nu nog steeds op de bank rustig een filmpje aan het kijken en gaan op tijd naar bed, want we hebben morgen weer een drukke dag voor de boeg.

Bedankt voor het lezen van dit verhaal. Ik houdt jullie op de hoogte hoe verder moet met stage. Hopelijk zie ik je bij de volgende !

Groetjess

1. Tante Wieteke:
    8 maart 2020
    Wat ben jij toch een kanjer dat je zomaar een gesprek in het Spaans begint. Ik ben super trots op jou en doe het je niet na.
    Wel balen dat de stage nu niet door kan gaan. Hopelijk krijgen jullie hier snel meer duidelijkheid over.
    Maar zo te lezen weten jullie wel raad met je vrije tijd. Probeer er maar het beste van te maken. Heel veel succes met alles.
  2. Fam naus:
    9 maart 2020
    Jammer dat je geen stage mag lopen, maar dat komt allemaal goed
    geniet maar van je vakantie
    toppertje
    groetjes van ons