Stage week 3

1 maart 2020 - Chiclana de la Frontera, Spanje

¡Hola!

Welkom bij weer een nieuw verhaal, veel leesplezier !

Maandag:
Vandaag zouden wij een ochtenddienst hebben, maar Shenna was vannacht ziek geworden waardoor we niet naar stage zijn gegaan. Ik ben ook niet gegaan, omdat het niet verstandig is om hier alleen te reizen en vooral met carnaval niet wat hier tot komende zondag duurt. Dus heb ik vandaag het appartement gepoetst, de was gedaan, afgewassen en nog wat taakjes in het huishouden gedaan. ‘S middags ging het al een klein beetje beter met Shenna, dus is ze wel mee naar Spaanse les geweest. Verder hebben we een rustige dag gehad en zijn we op tijd naar bed gegaan, om morgen te kijken of we weer naar stage kunnen.

Dinsdag:
We hadden vandaag een avonddienst. Het ging weer redelijk goed met Shenna, dus hadden we besloten om vandaag weer naar stage te gaan. Bij stage aangekomen kwamen we de twee andere studenten Jade en Angelique tegen. We kwamen samen er op uit dat 4 dagen ochtenddienst erg zwaar is. Dus hebben we met hun afgesproken dat we elke week 2 ochtenddiensten en 2 avonddiensten draaien. Na even gekletst te hebben begonnen we weer met de controles te doen. Verder hebben we niet erg veel gedaan. De afdeling was erg rustig. Ik heb vandaag medicatie mogen aanreiken, infuuszakken mogen aansluiten op het infuus, een cliënt mogen helpen met vernevelen, infuuslijnen mogen vullen, medicatie via het infuus mogen geven, bloedsuiker gemeten, insuline mogen zetten en subcutaan mogen injecteren.

Woensdag:
Vandaag hadden we ochtenddienst. We begonnen met bedden opmaken en hierna mochten we weer de controles gaan doen. Vandaag werkte we met een jongen Jorge, hij is net 1 jaar afgestudeerd als verpleegkundige en is een van de weinige die goed Engels kan praten. Wij hebben deze dag dus ook veel kunnen leren. We hebben met Jorge medicatie mogen klaarleggen en legde ook uit wat waar voor was, omdat bijna alle medicatie in het Spaans staan. Verder hebben we meegekeken bij het inbrengen van een infuus, medicatie mogen aanreiken, subcutaan mogen injecteren, infuuszakken mogen aansluiten op het infuus en hebben we bloedsuiker mogen prikken. We hebben verder vooral veel meegekeken en gekletst met Jorge om de afdeling en de collega’s beter te leren kennen.

Donderdag:
We hadden vandaag weer een ochtenddienst. We begonnen met de bedden op te maken en met de controles te doen. Verder hebben we niks hoefden te doen, vanwege dat er alleen maar mensen naar huis gingen en er maar 3 nieuwe opende afdeling kwamen te liggen. We werden dan ook rond 12 uur al naar huis gestuurd, omdat hun en wij beide niks te doen hadden. We hebben na stage nog even in Cádiz rondgelopen om deze mooie stad verder te zien. Op de terug we zijn we nog naar een lokaal supermarkten geweest om water te gaan halen. Verder hadden we met de andere Nederlanders van ons groepje afgesproken om ‘s avonds naar Cádiz te gaan om carnaval te vieren. Hier was een tent feest waar we naar toe waren geweest. Was erg gezellig en waren dan ook weer laat thuis.

Vrijdag:
Vandaag hebben we een dagje op de bank gehangen, want we hadden geen stage en gingen niks met ons Nederlandse groepje iets doen, dus hebben we een dagje series gekeken.

Zaterdag:
We hebben vandaag boodschappen gedaan en de was een keer gedaan. Verder hebben zijn we met ons Nederlands groepje eerst bij een bar cocktails weesten drinken en zijn we hierna opstap geweest. Het was weer gezellig om iedereen weer te zien.

Zondag:
Vandaag hebben we weer een dagje op de bank gehangen en series gekeken. ,orgel hebben we weer een drukke dag voor de boeg, dus is zo’n dagje wel weer fijn.

Bedankt voor het lezen van dit verhaal, bij het volgende verhaal ga ik een paar dagen samen koppelen. Dit omdat er veel hetzelfde gebeurt en zo de verhalen  wat saai woorden om te lezen. Hopelijk zie ik je weer bij de volgende!

Groetjess

1. Tante Wieteke:
    2 maart 2020
    Wat fijn dat je toch nog een beetje carnaval hebt kunnen vieren.
  2. Moon😘:
    2 maart 2020
    Weer leuk verhaaltje. En anders 1 week samen vatten. Nou geniet vanjullie mooie avontuur. 🌞🌞🌞